Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Drukarki 3D w polskich szkołach

Drukarki 3D w polskich szkołach

Coraz więcej szkół w Polsce jest wyposażonych w drukarki 3D oraz w programy do projektowania przestrzennego. 

Ministerstwo Edukacji Narodowej od dawna poszukuje dobrego systemu nauczania, aby odpowiadał on na wyzwania stawiane przez współczesny świat. Po ukończeniu szkoły uczniowie powinni wychodzić z konkretną wiedzą, popartą praktyką, którą będą mogli wykorzystywać w pracy zawodowej.  Powoli powstają programy mające na celu uczyć dzieci programowania, w 2014 roku powstał nawet projekt Design the Future firmy Autodesk. Projekt miał na celu zaznajomić młodych uczniów z projektowaniem i drukiem 3D.

AutodeskDesignFuture

Niedawno został ogłoszony program, który ma na celu wprowadzić lekcje programowania na wszystkich szczeblach edukacji zaczynając od szkoły podstawowej. Program miałby się rozpocząć w 2017 r. Szkół w Polsce, które już teraz korzystają z drukarek 3D jest wiele, szeroki jest również zakres edukacji tych szkół – na drukarkach 3D kształcą się m.in. przyszli designerzy, projektanci, lekarze, mechanicy, inżynierowie czy mechanizatorzy rolnictwa.

W ramach przetargu zorganizowanego przez Agencję Rozwoju Mazowsza S.A, firma Zortrax w zeszłym roku wyposażyła 180 placówek użyteczności publicznej (szkoły, biblioteki, domy kultury) na terenie województwa mazowieckiego w drukarki 3D Zortrax M200. Ponadto firma zorganizowała szkolenia stacjonarne dla wszystkich zainteresowanych użytkowników, dostarczyła niezbędne oprogramowanie i materiały eksploatacyjne, przygotowała materiały szkoleniowe oraz platformy e-learningowe. Urządzenia dostępne są dla lokalnych społeczności, w ramach popularyzacji technologii druku 3D, a także wyrównywaniu szans, szczególnie w mniejszych miejscowościach województwa.

Zortrax M200 - Polska drukarka 3D na Kickstarterze - 5
Zortrax M-200

Zortrax to polska firma z Olsztyna, która w zakresie drukarek 3D znajduje się w ścisłej czołówce na świecie oferując najbardziej niezawodne drukarki 3D. Firma została nawet wyróżniona w społeczności 3D Hubs zajmującej się drukiem 3D.

Według badań, Polska odpowiada za przynajmniej 10% światowego rynku druku 3D, branża w kraju jest wyjątkowo prężna, działa tu przynajmniej kilka firm poza nami, które starają się eksportować swoje wyroby w świat. Cieszy mnie, że polskie szkoły również widzą ten trend i korzystają z drukarek 3D w nauczaniu. To technologia, która wiele zmieniła i bardzo dobrą wiadomością jest, że coraz więcej placówek edukacyjnych stara się na te zmiany odpowiadać i za nimi nadąża – skomentował Rafał Tomasiak, CEO Zortrax.
Źródło: zortrax.pl

 

Powrót na górę