Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czekają nas rewolucje w branży motoryzacyjnej

Czekają nas rewolucje w branży motoryzacyjnej

EDAG jest to niemiecka firma, która zajmuje się projektowaniem i inżynierią, pracuje z większością producentów samochodów i zaprojektowała wiele ciekawych koncepcji pojazdów np.: GTC Cabrio, Light Car Open Source czy Showcar No.8. Chciałabym się dziś skupić na ich ostatnim projekcie, który swoją premierę odbył podczas Geneva Motor Show 2014, a mianowicie na EDAG GENESIS.

Geneva Motor Show to coroczna wystawa motoryzacyjna, na której prezentowane są najbardziej nietypowe i wyczekiwane projekty z branży automotive oferujące oryginalne rozwiązania techniczne. Jest to jedna z bardziej prestiżowych imprez w branży w Europie, a może i nawet na świecie. Pierwsze pokazy miały miejsce w 1905 roku i do tej pory odbywają się w Szwajcarii.

EDAG GENESIS to futurystyczny pojazd przypominający skorupę żółwia, która w naturalnym środowisku służy zwierzęciu ochronnie. Pojazd miał za zadanie pokazać możliwości i potencjał druku 3D w branży motoryzacyjnej.

Czekają nas rewolucje w branży motoryzacyjnej3

Przyszłość czy utopia?

Analizy EDAG dostarczają odpowiedzi. Zespół projektantów i specjalistów dogłębnie analizował możliwości druku 3d w przemyśle motoryzacyjnym, w trakcie badań wykorzystywali różne technologie drukowania przestrzennego m.in. SLS, SLA i FDM.

Drukowanie 3D jest fantastycznym narzędziem używanym przez przemysł do szybkiego tworzenia prototypów, które znacznie przyspiesza fazę projektowania, firma postanowiła pójść o krok dalej i sprawdzić czy uda się drukować poszczególne części samochodów, a w przyszłości może i całe pojazdy. Już wcześniej pisaliśmy o wydrukowanym samochodzie Urbee. Projekty zakładające, żeby w niedalekiej przyszłości będziemy drukować samochody w całości są coraz bardziej na topie i jak widać mocno kusi firmy zaangażowane w przemysł motoryzacyjny.

Czekają nas rewolucje w branży motoryzacyjnej

Czekają nas rewolucje w branży motoryzacyjnej1

Tworzenie prototypów dzięki drukowaniu 3D staje się o wiele szybsze i tańsze, dodatkowo dzięki wykorzystaniu tej technologii samochody staną się lżejsze jak np. w przypadku Koenigsegg One:1. Kompleksowe linie montażowe w niedalekiej przyszłości mogą stać się bardziej nowoczesne i mniej angażować pracowników fizycznych. Taki rozwój technologii może doprowadzić do sytuacji, że uszkodzone części samochodów będą mogły być reprodukowane w lokalnej stacji paliw, gdy kierowca robi sobie przerwę na kawę. Postęp technologiczny będzie stawał się coraz bardziej elastyczny, ponieważ bez zestawu przyrządów i wysokich umiejętności będzie można dorobić zepsutą część w pojeździe poprzez wydrukowanie modelu.

Czekają nas rewolucje w branży motoryzacyjnej2

Źródło: Edag, Jalopnik

Powrót na górę