Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cold Spray – technologia druku 3D do budowy i naprawy części

Cold Spray – technologia druku 3D do budowy i naprawy części

Naukowcy z firmy General Electric opracowali nową technologię addatywną o nazwie „Cold Spray”, w którym proszki metali są przyspieszane do wysokich prędkości, a następnie nakładane warstwa po warstwie na np. już istniejący część, tworząc dodatkową powierzchnię.

Cold Spray-1

Technologia ta miała swój początek w Rosji w połowie lat 80-tych, dziś „Cold Spray” używany jest głównie do napraw już powstałych wcześniej części. Największe zastosowanie technologia ta znalazła w armii USA do naprawy części helikopterów, które wykonane są ze stopów magnezu. Większość napraw, wykonuje się z miękkich stopów takich jak miedź, aluminium i cynk. Dla GE  wyzwaniem było użycie tej technologii do produkcji wysokiej jakości stopów Ni (Niklu) i Ti (Tytanu) wytworzonych w wysokich temperaturach. „Cold Spray” może być wykorzystywany do produkcji kształtów trójwymiarowych lub naprawy istniejących konstrukcji metalowych bez ich uszkodzenia lub ingerencji w strukturę materiału.

Cold Spray-2

„Możemy zbudować część bez spawania i dalszej obróbki za pomocą zimnego strumienia cząstek. Innowacyjność tego procesu daje nam możliwość naprawy części i przywróceniu ich pierwotnych własności” – mówi kierownik Ge Research Center Anteneh Kebbede.

Proszki metali osadzane są z prędkością 4 Machów (ok. 4900 km/h przy temperaturze 15 stopni Celsjusza), na materiale podlegającym regeneracji. Dla przykładu, części silników odrzutowych mogą być naprawione w temperaturze poniżej punktu topnienia materiału.

Technologia nanoszenia cząstek jest atrakcyjna do produkcji dużych konstrukcji, ponieważ obecnie największym ograniczeniem procesów produkcyjnych jest wielkość elementów.

„Cold Spray” pozwala przedłużyć czas życia produktu, skrócić czas produkcji, a także zmniejszyć koszt materiałów, co przekłada się na korzyści dla klienta.

źródło: ge.geglobalresearch.com

Powrót na górę