Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Testy drukowanych wtryskiwaczy rakietowych

Testy drukowanych wtryskiwaczy rakietowych

Niewiele ponad miesiąc temu, inżynierowie w Marshall Space Flight Center w Huntsville w stanie Alabama zakończyli test wtryskiwacza do silnika rakietowego wykonanego technologią drukowania 3D.

Stworzyli oni dwa wtryskiwacze i zakończyli  11 testów trwających po 46 sekund przy temperaturach sięgających 3400 stopni Celsjusza podczas spalania ciekłego tlenu i wodoru.

Testy drukowanych wtryskiwaczy-1

„Nie widzieliśmy żadnej różnicy w wydajności pomiędzy wtryskiwaczami drukowanymi  3D, a tymi wytworzonymi tradycyjnymi metodami” mówi Sandra Elam Greene, inżynier napędowy, która nadzorowała badania i późniejszą kontrolę komponentów.

„Dwa drukowane przestrzennie wtryskiwacze pracują ładnie i równo podczas wszystkich wykonanych testów”

Testy drukowanych wtryskiwaczy-3

Tradycyjne wtryskiwacze rakietowe składały się z czterech części i potrzebna była ich skomplikowana obróbka, a każdy kosztował więcej niż 10 tysięcy dolarów.

Inżynierowie z Marshall zbudowali wtryskiwacz w jednym kawałku, przez spiekanie proszku metalowego (metoda SLS) Inconel przy użyciu drukarki State Of The Art. Po minimalnej obróbce i dokładnej kontroli, produkcja takiej części kosztuje mniej niż 5000 dolarów.

Testy drukowanych wtryskiwaczy-2

Lewo: Tak wyglądał wtryskiwacz zaraz po usunięciu z platformy drukarki SLS. Prawo: Wtryskiwacz po polerowaniu i kontroli jakości. Źródło : NASA
 

„Wytworzenie jednego wtryskiwacza  zajęło około 40 godzin, od początku do końca, przez proces drukowania 3D w technologii SLS, polerowanie i kontrolę jakości elementu” powiedział Ken Cooper, inżynier Marshalla.

„Silniki rakietowe są złożone z setek pojedynczych komponentów od wielu dostawców, testowanie nowego elementu zbudowanego za pomocą technologii druku 3D, pozwala sprawdzić czy może to być niedrogi sposób na budowę rakiet w przyszłości” powiedział Chris Singer, dyrektor Centrum Marshalla.

Nowy proces technologii druku 3D może zmniejszyć koszty i czas związany z wykonaniem skomplikowanych części nawet o rząd wielkości.

źródło: NASA

Powrót na górę