American Pearl – jubiler z Nowego Jorku używa druku 3D, aby klienci mogli mieć rzeczywisty wpływ na samodzielnie zaprojektowaną biżuterię. Dokładna specyfikacja biżuterii zależy wyłącznie od ich własnych upodobań. Konsumenci mają wpływ zarówno na wybór kamieni szlachetnych jak i koloru metalu.

Bez tytułu

„Nigdy nie wiedziałem, jak bardzo konsumenci chcieli mieć wpływ na zmiany w produktach, które kupują, dopóki nie było takiej opcji w ofercie.”  powiedział Eddie Bakhash, prezes firmy.

Klienci mogą zobaczyć wizualizacje 3D ich biżuterii online i dostosować wybór materiału, pereł, rozmiar, typ kamienia i formę biżuterii.  Firma korzysta z drukarki Solidscape T76 3D do tworzenia woskowego modelu używanego w metodzie wosku traconego. Jest to metoda odlewnicza, która polega na wydrukowaniu woskowego prototypu zaprojektowanego przedmiotu. Prototyp następnie obkleja się gipsem, a do wnętrza wlewa płynny metal (np. złoto, srebro czy platyna), który wypiera wosk. Po rozbiciu gipsu zaprojektowana biżuteria jest już gotowa do ostatnich szlifów.

jj

Metodę wosku traconego można uzyskać także poprzez ręczne wykonywanie woskowego prototypu. Jak tłumaczy założyciel firmy jubilerom taka metoda zajęłaby około 2 tygodni na wykonanie jednego kawałka. Przy wykorzystaniu drukarki 3D można wykonać to w jeden dzień i obniżyć koszty nawet do 90%.

Firma w przyszłym roku planuje stworzenie bardziej skomplikowanych wzorów przy użyciu spiekania laserowego. W tym procesie bezpośrednio z modelu CAD można będzie stworzyć zaprojektowaną biżuterię z wybranego wcześniej metalu.

Takie podejście pozwala oferować szeroką gamę biżuterii na każdą kieszeń. Firma zaczęła oferować platformę na niektóre produkty w listopadzie, dziś większość  sprzedającej się biżuterii jest drukowana 3D.

American Pearl projektuje swoje pierścionki, naszyjniki, bransoletki i kolczyki za pomocą opatentowanego oprogramowania, które sprawia, że ​​stosunkowo łatwo jest tworzyć swoją biżuterię. Opcja samodzielnego renderowania i stworzenia platformy do drukowania przyczyniła się bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży. W samym listopadzie sprzedaż w stosunku do roku poprzedniego wzrosła dwukrotnie.

Warto wspomnieć, że jest to pierwsza firma jubilerska, która zaoferowała taką usługę swoim klientom w interaktywnym systemie online, to znaczy, że klienci mogą renderować produkty w oknie przeglądarki bez konieczności pobierania programu na swój komputer.

kkkk

Źródło: foxnews.com