Projektowanie części rakiet za pomocą gestów

Projektowanie części rakiet za pomocą gestów

Elon Musk prezentuje projekt, który ma nadzieję, przyspieszy proces projektowania i wytwarzania części statków kosmicznych. Nie tylko wygląda to fajnie, ale łączy też trzy technologie – Oculus Rift, Leap Motion i druk 3D z użyciem metalu.

sterowanie gestem-3

Emerytowany inżynier lotniczy mówi, że jedną z najbardziej niesamowitych rzeczy jakie potrafią firmy produkujące części kosmiczne, takie jak SpaceX, jest szybkość samego projektowania. Dawniej trwało to latami, dziś jest to osiągalne w miesiąc. Elon Musk pcha cały przemysł do przodu i chce, żeby projektowanie elementów trwało jeszcze krócej.

Zazwyczaj projektując kontrolujemy obiekt 3D w przestrzeni za pomocą myszy i klawiatury lub specjalnego kontrolera. Jest to zazwyczaj precyzyjne, ale czasochłonne nawigowanie, które wymaga dużej wprawy.

sterowanie gestem-4

David Holz, wynalazca kontrolera Leap, mówi „formowanie wirtualnego obiektu jest tak łatwe, jak formowanie gliny w realnym świecie”. Inżynierowie pracujący w środowisku 3D uważają, że posługiwanie się takim kontrolerem jest dość intrygujące.

Ludzie, którzy na co dzień pracują w środowisku CAD twierdzą, że system jest jeszcze stosunkowo prymitywny. Choć urządzenie Leap jest precyzyjne, to jeszcze nie ma pełnej encyklopedii gestów, a projektanci skarżą się na zmęczenie ramion. Nie ma wątpliwości, że ta technologia nie zastąpi jeszcze tradycyjnych metod kontroli przestrzeni wirtualnej, ale wszystko jest na dobrej drodze do stworzenia przyjaznego interfejsu.

Źródło :  singularityhub.com

Powrót na górę