W projekcie, który sterowany jest algorytmem, architekt nie rozwija formy przez rysunek na papierze lub w programie CAD, ale określa dane wejściowe procedury generowania formy.
Architekci Michael Hansmeyer i Benjamin Dillenburger stworzyli pokój o wyglądzie katedralnym, który został całkowicie wydrukowany w 3D. Przeniesienie procesu projektowania do takiej formy daje nieoczekiwane efekty, bardzo złożone i praktycznie bardzo trudne do narysowania ręcznie.
W projekcie Digital Grotesque, każdy szczegół architektury generowany jest przez algorytm, bez ręcznej interwencji. Prosta forma wejściowa jest rekurencyjnie powielana, przez co powstaje złożona siatka geometryczna. Pomieszczenie zaprojektowane przez architektów o wysokości 3,2 metra i 16 metrów kwadratowych powierzchni ma prawie 260 milionów płaszczyzn.
Poruszenie jednej powierzchni wejściowej ma wpływ na wynik końcowy algorytmu
Powierzchnie formy wejściowej dzielone są na mniejsze powierzchnie, a te na jeszcze mniejsze i tak dalej. Zmiany w jednej powierzchni mają wpływ na resztę, a zmieniając proporcje podziału płaszczyzn, można kontrolować geometrię całości. Drukowanie części z których złożony jest cały pokój odbywał się na drukarce Voxeljet z rozdzielczością 0.14 mm.
Zdjęcia: www.digital-grotesque.com