Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nauka o technologii druku 3D jako obowiązkowe zajęcia w szkołach

Nauka o technologii druku 3D jako obowiązkowe zajęcia w szkołach

Technologia druku 3D to niewątpliwie skok w nową erę nauczania. Wiele państw myśli nad wprowadzeniem nauki obsługi drukarek 3D w szkołach. Osobiście uważam, że to genialny pomysł i czekam, aż Ministerstwo Edukacji Narodowej w Polsce również zacznie rozważać taką opcję. Dzieciaki bardzo szybką łapią obsługę takich urządzeń, dlatego myślę, że wprowadzenie ciekawych zajęć z drukowania 3D i modelowania w podstawowych programach do wizualizacji przestrzennej zdziała o wiele większe rezultaty niż wprowadzanie obowiązkowej matematyki na maturze czy dofinansowania na kierunki zamawiane na studiach. Inżynierią trzeba po prostu zaciekawić od najmłodszych lat, a nie szantażować niezdaniem matury. Wiele państw już na to wpadło i planują wdrożyć w plan nauczania przedmiot o drukowaniu przestrzennym.

Niedawno japoński rząd ogłosił, że planuje wprowadzić zajęcia z technologii druku 3D już w 2015 roku. W pierwszej kolejności zajęcia będą odbywać się w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnym, jednak docelowo mają odbywać się we wszystkich placówkach szkolnictwa.

Nauka o technologii druku 3D jako obowiązkowe zajęcia w szkołach

Japonia w tym pomyślę nie jest osamotniona, Wielka Brytania również wprowadza innowacyjne metody nauczania nauk ścisłych. Ministerstwo Edukacji finansuje projekt w wysokości 500 000 £, aby umożliwić w państwowych szkołach średnich używanie drukarek 3D. W pierwszej fazie projektu nauczyciele będą szkoleni z obsługi, a następnie zajęcia będą wdrażane do szkół do 2015 roku. Ministerstwo Edukacji w Anglii komentuje, że drukarki 3D rewolucjonizują produkcje i ważne jest, aby zacząć uczyć w szkołach zarówno teorii jak i praktyki w tym temacie.

Nauka o technologii druku 3D jako obowiązkowe zajęcia w szkołach1

Australia również dołączyła do grona państw, które chcą szkolić nowe pokolenia w technologii druku 3D. Nowy program nauczania obejmuje naukę obsługi drukarek 3D w liceum. Australijczycy popierają rozwój w sektorze edukacji, druk 3D ma prawie nieskończone możliwości i może być wykorzystywany w niemalże wszystkich sektorach nauki. Soula Bennett komentuje, że może być wykorzystywany zarówno w technologii, inżynierii, matematyce ale również w sztuce, historii czy chemii. Nauczyciel James Alexander zgadza się i dodaję, że na lekcjach chemii pokazywane są animacje cząsteczek w trzech wymiarach, ale aby lepiej to zrozumieć należy zaprojektować własne struktury molekularne, a później zobaczyć i dotknąć ich fizyczny model, a takie rozwiązanie może bez problemu zapewnić drukarka 3D.

Oczywiście o Ameryce nawet nie wspominam bo to oczywiste, że u nich takie zajęcia również są wprowadzane, skoro to światowy lider jeśli chodzi o druk 3D. Podsumowując z niecierpliwością czekam, aż podstawowe zajęcia z projektowania pojawią się w szkołach, a drukarka 3D będzie obecna w każdej placówce nauczania. Myślę, że jeszcze parę lat i będzie tak samo potrzebna jak ksero czy standardowa drukarka.

Na koniec przypominam o edukacyjnych kostkach dla najmłodszych oraz wynalazku Yahoo! pomagającym niewidomym dzieciom w poznaniu otaczającego świata.

Źródło: www.3ders.org

Powrót na górę