Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Koenigsegg One:1 – druk 3D w supersamochodzie

Koenigsegg One:1 – druk 3D w supersamochodzie

Szwecka firma Koenigsegg obchodzi w tym roku 20ste urodziny. Z tej okazji, firma przedstawiła swój nowy model supersamochodu One:1. Jest to pierwszy produkcyjny samochód oferujący stosunek 1:1 mocy do masy własnej

Koenigsegg One1-1

Samochód waży 1340 kg i produkuje aż 1322 koni mechanicznych. Jest to wynik jeszcze lepszy od Bugatii Veyrona Super Sport o mocy 1184 koni mechanicznych, będącym dotychczas najszybszym produkowanym samochodem, wpisanym do księgi rekordów Guinnessa.
Nowy model Szweckiego supersamochodu jest zmodyfikowaną wersją Agery R z wyciągającym 1100 koni mechanicznych podwójnie doładowanym 5 litrowym silniku V8. Jednak przez zastosowanie dużej ilości modyfikacji jest to całkiem inny samochód.

Cechy:

  • Podczas wchodzenia w zakręty przeciążenia dochodzą do 2G, na normalnych oponach
  • Produkuje 610 kg docisku przy 260 km/h (dla przykładu McLaren P1 przy takiej samej prędkości ma 600kg docisku)
  • Podwozie zrobione jest z lekkiego włókna węglowego (jest 20% lżejsze od tego zastosowanego w modelu Agera R)
  • Posiada aktywne aerodynamiczne elementy, a także aktywne podwozie dopasowujące wysokość do aktualnej prędkości jazdy

Koenigsegg One1-3

Nowa Agera One:1 posiada zmienną geometrię turbodoładowania, tak aby dać jeszcze lepszy czas reakcji na przyspieszenie i szybką odpowiedź na zbyt niski moment obrotowy. Firma stworzyła też wydrukowany w 3D tytanowy wydech, dzięki temu udało się zmniejszyć wagę całości. Dużo ciężaru zaoszczędzono na nowym typie włókna węglowego, który jest aż 20 % lżejszy od starej wersji.

Koenigsegg One1-2
Decyzja o drukowanym wydechu, nie tylko wpłynęła na jego wagę, ale też na koszt jednostkowego wytworzenia przy jego dość skomplikowanym kształcie.
Koenigsegg testował samochód przy 440 km/h, co robi One:1 najszybszym produkcyjnym pojazdem na świecie.
Pojazd można będzie zobaczyć na nadchodzącym Geneva Motor Show.

Źródło i zdjęcia:  jalopnik.com

Powrót na górę