Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chiny pokazują największy wydrukowany komponent samolotu

Chiny pokazują największy wydrukowany komponent samolotu

Na 16stych chińskich targach międzynarodowych nowych technologii, które odbyły się 21-26 maja 2013 w Pekinie, firma AVIC pokazała największy na świecie tytanowy element nośny samolotu, który został wydrukowany przy zastosowaniu technologii druku 3D.

 Chiny pokazują największy wydrukowany komponent samolotu

Firma AVIC Laser na początku pokazała duże wydrukowane z tytanu elementy do samolotów J-20 i J-31. Według AVIC Laser, ich produkcja przy wykorzystaniu druku 3D została wykorzystana do stworzenia siedmiu rodzajów samolotów, w tym Y-20 samolotu transportowego, J-15 myśliwca wojskowego, C919 samolotu pasażerskiego, a jeszcze inne modele. W samolocie J-15 jak główny konstruktor potwierdził, w marcu zostały wydrukowane główne komponenty nośne, razem z przednim podwoziem.

AVIC Laser została założona w 2000 roku, zespół rozwiązał kilka problemów technicznych w trakcie siedmiu lat rozwoju.

Chiny pokazują największy wydrukowany komponent samolotu-2

Dzięki technologii druku 3d, można obniżyć koszt części tytanowych do 5 % oryginału. Tradycyjnie przetworzenie jednej tony tytanowych złożonych części kosztuje firmę 25 mln juanów (ok. 13 mln zł. Przy użyciu nowej technologii koszty spadają do 1,3 mln juanów (700 tyś. zł ).

Obecnie technologia AVIC 3D Laser Direct Manufacturing, może być używana do dużych części konstrukcyjnych przy użyciu stopu tytany i stali o wysokiej wytrzymałości.

Chiny pokazują największy wydrukowany komponent samolotu-3

W porównaniu z konwencjonalnymi metodami, technologia może zaoszczędzić do 90% kosztów materiału. Jeśli elementy kute z tytanu zostały by zamienione na takie, które wykonane zostały przy użyciu chińskiej technologii druku 3D, to można by obniżyć wagę o 40 %.

Chiny pokazują największy wydrukowany komponent samolotu-4

Źródło: 3ders

Powrót na górę